Flight numbers

As many of you know, all our flights were with Skyteam airlines. This means you can claim miles, which can be traded for prices, such as free tickets. Unfortunately, it is not enough miles to fly to London for free, which we first expected. Nevertheless, here is the info to claim your miles (this should be done within 6 months after the flight took place):

• Go to http://www.klm.com/travel/nl_nl/index.htm and create a Flying Blue account (left).
  • Go to ‘Claim miles
  • For our KLM flights, you can just enter your flight information in the online form (the ticketnumber and other information is available in the document below).
  • For our other flights, you need to send a form to KLM and include your boarding pass.
    Note that the ticket numbers from China Southern (Shanghai-Shenzhen) are for the wrong flight. The right number can be found on your boarding pass.

PDF

Posted in News | 2 Comments

De laatste dag

De laatste dag van de reis werd vooral gebruikt om uit te rusten en om souvenirs te kopen. Voor het eerst in een lange tijd hoefde de wekker niet gezet te worden en konden we slapen tot we wakker werden. Een aantal ETV’ers waren in de stress, want ze hadden nog niet genoeg souvenirs verzameld om mee thuis te kunnen komen. Gelukkig had de reiscommissie deze dag voor ons gereserveerd, om souvenirs te kopen. Bovendien was Nakamise, de grootste souveniersmarkt van Tokyo, om de hoek. Verder hebben sommige de imperial gardens, de markt van Ueno, Akihabara en Harajuku bezocht.

Ook deden we ons te goed aan Japanse lekkernijen, zoals okonomaiyaki, Ramen soep en natuurlijk sushi in traditionele Japanse restaurants. De volgende ochtend moesten we weer vroeg uit de veren om onze vlucht te halen, dus lagen vrijwel alle ETV’ers vroeg onder de lakens.

Photo break #32

Photo break #31

Photo break #30

Photo break #29

Photo break #28

Photo break #27

Posted in News | Comments Off

Woensdag 14 december: Tokyo, I’m on my way!

Hoewel we inmiddels allemaal veilig geland zijn, willen we de trouwe lezer ook graag meegeven wat er tijdens de laatste dagen van de reis is gebeurd.

Velen hadden woensdag de wekker wat eerder gezet om nog voor de laatste keer van het badhuis gebruik te kunnen maken. Uitgerust kon daarom iedereen aan de toch naar onze laatste bestemming, Tokio, beginnen. Al snel waren we Osaka door en hadden we de Shinkansen (hogesnelheidstrein) weer gevonden. Dit keer mochten we 2,5 uur blijven zitten om via de kust van Japan op onze eindbestemming aan te komen. Velen probeerden ook tijdens deze reis kostbare uurtjes slaap te pakken.

Eenmaal aangekomen in Tokio viel het ons snel op dat er maar weinig roltrappen waren; op alle drie de stations waar we moesten overstappen, moest er flink gesjouwd worden. Tijdens de wandeling van het laatste station naar het hostel liepen we ineens tegen de Sensoji Tempel – de oudste tempel van Tokio- op. Deze bleek op nog geen tweehonderd meter van het hostel te staan.

Nadat iedereen tijd had gekregen zijn tas op de kamer te zetten,  z’n bed op te maken en de omgeving te verkennen, kwamen we bij elkaar voor het laatste gemeenschappelijke diner. Bij dit diner, wat gepaard ging met een Nomihodai (“all you can drink”) arrangement, kwamen flink wat hoogtepuntjes uit de Japanse keuken voorbij. Gepaard met zowel het voor ons vertrouwde bier als met Japanse warme sake zat de stemming er al snel goed in. Zo goed zelfs dat achteraf een gezelschap besloot al op de eerste avond in Tokio het nachtleven te verkennen.